Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Skiftbyte

Av Leo Melin - 13 november 2013 20:25

 

De sista två dagarna har det varit lite konstigt.....när matte har kommit hem från jobbet har Luddes matte gått iväg. Matte säger att de har gjort ett "skiftbyte".....Ludde och jag förstår ingenting. Vi har alltså tillbringat förmiddagarna med Luddes matte och eftermiddagarna med min matte. Det är nytt! Så har vi aldrig haft det förut....och jag vet inte egentligen vad jag tycker om det....nya.


Idag var vi ute på ängen och lekte när matte kom hem från jobbet....eftersom jag vet hur just vår Volvo låter....blev jag alldeles lycklig när jag hörde den komma....så jag lyssnade inte alls på Luddes matte när hon skrek på mig...utan jag satte av och sprang, sprang för att möta matte. Och Ludde hängde på mig i hasorna naturligtvis....på sina små korta ben....det är ganska synd om Ludde som är så liten....han får ju springa så många fler steg än jag....på sina små korta ben. Matte blev förvånad över att vi dök upp från ingenstans, skällandes och hoppandes för att välkomna henne hem....efter en dag på jobbet. Hon blev lite glad....absolut...men jag såg ett sting av irritation också...över att vi skällde och hoppade runt henne så pass som vi gjorde. Men - blir en fyrbenting glad så blir han! Då gäller inga regler alls! Sen kom Luddes matte också med bestämda steg....och även hos henne såg vi ett sting av irritation....fast lite mer...än hos matte. För hon hade ju faktiskt ropat på mig....och det hade jag helt struntat i! Så ska inte en väluppfostrad fyrbenting göra...men nu hör ju till saken att jag inte är så där väldigt väluppfostrad....jag gör och kan allt när jag själv vill. Och vill jag inte....så gör jag inte! Så enkelt är det! Kort och gott....kan själv! 

 

Matte skyndade in för att byta kläder och få i sig en liten bit mat....sen kom hon till ängen och det blev alltså skiftbyte. Matte hade behov av att gå en promenad....med det att hon tog med Ludde och mig på en timmes promenad....vi som redan hade varit ute i nästan en timme redan. Så det blev en ganska lång utevistelse för Ludde och mig på eftermiddagen. Men, det var så skönt väder....solen sken...så vi hade inte något emot att vara ute så länge. Så det här med skiftbyte kanske inte är en så dum idé ändå....om det resulterar i att vi får vara ute i dubbla skift. 

 

Ja, när det är såna här dagar.....då är det härligt att vara hund! Jag har ett så bra liv....ett bättre liv kan jag inte tänka mig....fast egentligen vet jag inget annat, heller. Även fast matte har börjat jobba har jag inte behövt vara ensam en kvart än.....och det njuter jag av. 


Att Ludde och hans matte tar hand om mig är helt fantastiskt....och som de gör det sen! Och jag kan bara ge tillbaks i kärlek....så mycket jag kan....och det är det enda vettiga sättet att ge tillbaks på....enligt mig! Det är så vi fyrbentingar gör! 

 

Vov vo

Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Melin - 14 januari 2014 19:59

  Jodå, matte menar tydligen allvar med att nu är det dags att få bort det lilla hullet som jag lagt på mig under vintermånaderna. För idag fick Ludde och jag gå en tråkpromenad med matte och lillhusse. Den där tråkiga som bara går rakt, rakt fram...

Av Leo Melin - 13 januari 2014 18:36

  Jo, jo.....julen kan också sätta sina spår hos en fyrbenting! Och det har det gjort på mig....säger matte. Hon säger att jag har blivit "trind". Vad nu det betyder.....   Egentligen är det så, att jag helt enkelt har lagt på mig lite i vikt....

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

  Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör m...

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

  Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har j...

Av Leo Melin - 4 januari 2014 11:10


   Igårdagens tidning fastnade mattes blick på en text om polishunden Brolle. Anledningen var egentligen att en av hennes stora idoler är sångaren Brolle..så hon tyckte det var lite roligt att hunden hade samma namn.    En historia som kan väck...

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards