Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Vissa drömmar ska inte besannas

Av Leo Melin - 18 november 2013 17:08

 

Varje kväll när det är läggdags i min familj smyger jag mig in i lillhusses rum och lägger mig i hans säng. Det ingår i min kvällsrutin.....Jag försöker göra mig osynlig så att han inte ska upptäcka mig, men naturligtvis ser han mig direkt när han återvänder till sitt rum. Jag är ju inte någon liten chihuahua precis. 


Härom kvällen när lillhusse kom in i sitt rum och upptäckte mig som vanligt, försökte han tala om för mig varför det är så att jag inte kan sova i hans säng hela, hela natten. Han sa;

"Leo, vissa drömmar behöver inte gå i uppfyllelse, för då har vi ingenting kvar att längta till. Och längtan behöver vi ha - den liksom vissa drömmar är något som ska bevaras i det de är och behöver inte besannas". 


Jag försökte att ta in det lillhusse sa.....det var väldigt vackert sagt....men rent konkret tyckte jag inte om budskapet i det han sa. För det han menade var.....att jag inte kommer att få sova en hel natt i hans säng. Kanske aldrig någonsin....inte inom den närmaste framtiden iallafall. Fast det har hänt...tidigare....att jag har gjort det, när matte och husse var bortresta och det bara var lillhusse och jag hemma. Då fick jag sova i hans säng om natten, för jag saknade min matte så mycket. Under den tiden blev våra band väldigt starka. 


Jag älskar min lillhusse....även fast jag inte får sova i hans säng om nätterna....det finns andra viktigare behov som han uppfyller....som att min kärlek är besvarad....med hela hjärtat.    

  



 

Vov Vov

Leo





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Melin - 14 januari 2014 19:59

  Jodå, matte menar tydligen allvar med att nu är det dags att få bort det lilla hullet som jag lagt på mig under vintermånaderna. För idag fick Ludde och jag gå en tråkpromenad med matte och lillhusse. Den där tråkiga som bara går rakt, rakt fram...

Av Leo Melin - 13 januari 2014 18:36

  Jo, jo.....julen kan också sätta sina spår hos en fyrbenting! Och det har det gjort på mig....säger matte. Hon säger att jag har blivit "trind". Vad nu det betyder.....   Egentligen är det så, att jag helt enkelt har lagt på mig lite i vikt....

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

  Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör m...

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

  Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har j...

Av Leo Melin - 4 januari 2014 11:10


   Igårdagens tidning fastnade mattes blick på en text om polishunden Brolle. Anledningen var egentligen att en av hennes stora idoler är sångaren Brolle..så hon tyckte det var lite roligt att hunden hade samma namn.    En historia som kan väck...

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards