Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Badboll

Av Leo Melin - 10 december 2013 22:19

 

Min käraste ägodel är faktiskt min rosa boll med pipljud. Den rosa bollen - som den heter i min familj. Jag älskar den....ja, egentligen älskar jag alla leksaker som har något form av ljud. Men, just min boll är den roligaste av dem alla. 


Idag höll jag på och lekte lite med den i köket - ja, det är faktiskt så att jag kan nästan roa mig själv just med bollen - det är den enda av mina leksaker som har den egenskapen. Just för att den är en boll....då blir den lite oberäknerlig...helt plötsligt kan den studtsa eller rulla iväg åt ett helt annat håll än vad som var tänkt...från min sida. Och idag hände det....helt plötsligt så hamnade den i min vattenskål! 


Lite häpen blev jag när den låg på en plats där den aldrig har legat förut....och jag förstod att där ska den egentligen inte ligga. Vad skulle hända nu? Jag stod som förstenad och bara glodde på bollen...hur tänkte den nu...när den helt plötsligt bara hoppade ner i min vattenskål. Länge stod jag och tittade...för man vet ju aldrig den kanske skulle hoppa därifrån av sig själv. Men, det gjorde den inte. Den låg bara alldeles stilla och jag stod lika stilla jag och väntade. 


Till slut bröt matte in...i den förstenade situationen...genom att säga; "ta bollen Leo". Ta bollen, tänkte jag. Hur då? Hur menar matte nu? Bollen låg ju i vattenskålen...det är väl inte bara att ta den som vanligt, eller? Men, matte gav sig inte....."ta bollen Leo" sa hon igen. Okey, tänkte jag....jag gör väl ett försök då. Så jag försökte ta bollen från vattenskålen. Men, det var lättare sagt än gjort...för den guppade hela tiden till, så jag fick inget riktigt grepp om den. Men, skam den som ger sig. Till slut så var jag nere med hela nosen under vattnet och fick in vatten i nosen....det var inte skönt. Och jag lyckades efter mycket om och men få upp bollen alldeles, alldeles själv! Så glad jag blev! Vi blev väldigt blöta...både bollen och jag. 


Och sen fick jag så mycket beröm från matte....att jag hade haft sånt tålamod och inte gett upp. Och att jag hade lyckats med mitt uppdrag. "Bra Leo"! ropade matte. "Duktig Leo"! Och är det något jag riktigt går igång på så är det när jag får beröm av matte. Jag älskar det! Jag sprang runt med min boll och ruskade på mitt huvud, för att visa hur stolt jag var. "Duktig Leo"! Det är jag det....och bollen ja, den var knasig - den trodde visst att den var en badboll! 


Vov vov

Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Melin - 14 januari 2014 19:59

  Jodå, matte menar tydligen allvar med att nu är det dags att få bort det lilla hullet som jag lagt på mig under vintermånaderna. För idag fick Ludde och jag gå en tråkpromenad med matte och lillhusse. Den där tråkiga som bara går rakt, rakt fram...

Av Leo Melin - 13 januari 2014 18:36

  Jo, jo.....julen kan också sätta sina spår hos en fyrbenting! Och det har det gjort på mig....säger matte. Hon säger att jag har blivit "trind". Vad nu det betyder.....   Egentligen är det så, att jag helt enkelt har lagt på mig lite i vikt....

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

  Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör m...

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

  Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har j...

Av Leo Melin - 4 januari 2014 11:10


   Igårdagens tidning fastnade mattes blick på en text om polishunden Brolle. Anledningen var egentligen att en av hennes stora idoler är sångaren Brolle..så hon tyckte det var lite roligt att hunden hade samma namn.    En historia som kan väck...

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards