Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Trind som en gris...........

Av Leo Melin - 13 januari 2014 18:36

 

Jo, jo.....julen kan också sätta sina spår hos en fyrbenting! Och det har det gjort på mig....säger matte. Hon säger att jag har blivit "trind". Vad nu det betyder.....


Egentligen är det så, att jag helt enkelt har lagt på mig lite i vikt. Och det har nog sin förklaring i att matte och lillhusse började sticka åt mig lite smått och gott mellan mina måltider. Och så har de aldrig gjort förut, för är det något matte har varit bestämd på ända sen början är att jag inte ska bli en "tigg-hund". Hon har nämligen levt med en labbe i sina unga dagar...en som hade smörgås i blick. Men, men - även solen har sina fläckar....så helt plötsligt var vi där i höstas....matte började tycka att jag behövde muntras upp och då fick jag smaka lite godsaker då och då. Inte alls bra!


För det skapar dåliga vanor, dålig stämning och dåligt resultat! 


Dåliga vanor - genom att jag då började bli lite tiggig - alltid på plats i köket när det vankas måltider


Dålig stämning - för att matte avskyr fyrbentingar som tigger....hon blir väldigt irriterad av att ha en hund i köket som sitter i vägen och bara vill få sig en godbit


Dåligt resultat - då jag har gått upp lite i vikt


Så nu har vi tagit tag i problemet....matte har dragit ner lite på mina portioner och sen får jag inte några godisbitar från de tvåbentas föda. Så nu är det bara mitt foder, med min topping och mina dentasticks som gäller. Jaaaa...förutom att jag kan få något lite gott...som idag. Då fick jag morot...och det tycker jag faktiskt är väldigt gott...krispigt och saftigt. Och sen är det nyttigt också, säger matte...även för hundar. Och tydligen är det helt okey att jag får äta morötter....det resulterar tydligen inte i någon viktuppgång. Matte äter också morötter...fast lillhusse tycker att det är jobbigt med morötter. Jobbigt att tugga, alltså. Och tråkigt också. Fast för mig är morötter fest.....eftersom det är något utöver min vanliga måltid. 


Sen gäller det ju också att röra på sig....och det har varit lite si och så med långa promenader den senaste tiden...vi går ju våra skogspromenader och så....men inte riktigt de långa, långa som vi gjorde förut. Matte har nog blivit lite lat, tror jag. Men, det ska bli skärpning med det också, har matte sagt. Långa, raska promenader är det som ska bli. 

 

Vi ska nog få bukt med detta....min trindhet alltså.....så nu får jag bara äta korv, leverpastej och skinka i drömmarnas värld....z z z z z z z z z z z z zzzz

Vov vov

Leo 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Melin - 14 januari 2014 19:59

  Jodå, matte menar tydligen allvar med att nu är det dags att få bort det lilla hullet som jag lagt på mig under vintermånaderna. För idag fick Ludde och jag gå en tråkpromenad med matte och lillhusse. Den där tråkiga som bara går rakt, rakt fram...

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

  Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör m...

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

  Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har j...

Av Leo Melin - 4 januari 2014 11:10


   Igårdagens tidning fastnade mattes blick på en text om polishunden Brolle. Anledningen var egentligen att en av hennes stora idoler är sångaren Brolle..så hon tyckte det var lite roligt att hunden hade samma namn.    En historia som kan väck...

Av Leo Melin - 10 december 2013 22:19


  Min käraste ägodel är faktiskt min rosa boll med pipljud. Den rosa bollen - som den heter i min familj. Jag älskar den....ja, egentligen älskar jag alla leksaker som har något form av ljud. Men, just min boll är den roligaste av dem alla.    ...

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards