Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

 

Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör matte glad...för hon slipper ta hand om en helt lerig hund.

 

Vi fyrbenta gör ju inte samma aktiviteter som de tvåbenta gör när det kommer vitt på marken. De åker ju skidor, pulka, skridskor och jag vet inte allt vad de tar sig fram med i allt det vita. Vi fyrbenta leker väl i princip samma lekar som vi brukar göra annars.....men det är lite lättare och roligare när det yr vitt runt omkring.

 

Egentligen är jag inte en hund som bryr mig så värst mycket om väder....jag brukar finna mig i den mesta väderleken....men jag måste ändå hålla med Ludde om att snö har det där extra, lite annorlunda som gör att det känns roligare. Men, jag är absolut inte en sån snöfantast som min kompis....för han är en riktig snöhund. 

 

Nu har vi hört Ludde och jag att det iallafall ska bli lite kallare och då står vår förhoppning till att det blir vitt på marken också....så att vi kan rulla oss och göra våra änglar...det tycker vi är kul.

  

 

För som sagt är det ändå vinter, så kan det ju lika gärna vara en riktig vinter. Och förra året hade vi snö i princip fem månader i sträck....så det kanske är så att den tagit slut. Jag vet inte riktigt om det fungerar så, kanske vet Ludde....jag får fråga honom imorgon.

 

    

 

Ja, kära vänner så här kul kan man ha som fyrbenting i snön....och som sagt nu står mitt hopp till att den kommer med kylan....för jag längtar verkligen efter att få rasa runt som ett yrväder igen! Och matte....ja....hon har ju samma önskan...för leriga hundar, är inte kul att ta hand om!

 

Vov Vov

Leo                   

                                                 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards