Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Vangsby Dagiset

Av Leo Melin - 22 november 2013 15:55

     

Eftersom matte har börjat arbeta är det ju så att jag måste ha passning halva dagarna. Tidigare var jag ju på ett riktigt hunddagis i tre år innan matte slutade på sitt jobb. Och där trivdes jag såklart....det var mycket bus och jag hade många kompisar där. Lek och röj var det vi ägnade oss åt, däremellan vilade vi ut i våra rum. 

 

                     

Nu är jag inte på ett riktigt hunddagis om dagarna....men ändå, när jag ska vara med Ludde och hans matte säger matte att vi ska till Vangsby Dagiset....och jag blir så lycklig då! Jag förstår precis vad det innebär. Och jag måste säga att de har ännu bättre omsorg om mig där än vad jag hade på dagiset jag var på tidigare. Där var det över trettio hundar som skulle passas så det kunde bli lite stimmigt emellanåt. På mitt nya "dagis" är vi ju bara två som behöver "slåss" om uppmärksamheten - så jag får så mycket mer kärlek om dagarna! 

 


Imorse när matte sa att vi skulle till Vangsby Dagiset blev jag alldeles till mig....så när vi närmade oss Luddes hem drar jag matte fram längs gångvägen och svansen viftar alldeles av sig själv! När dörren öppnas kan jag bara inte låta bli att ge uttryck för min lycka....då kommer mina glädjetjut....och det ska pussas och kramas. Det absolut bästa är om Luddes husse inte har hunnit åka till sitt arbete....då är det två tvåbenta som jag välkomnas av....och är det dessutom så att den lille tvåbenta också är där.....då är min lycka total! För då är det tre tvåbenta som gläds över att jag kommer och jag får så mycket klappar, kramar och kärlek! Sen är det ju Ludde också förstås....men honom har jag blivit så van vid....att jag nästan glömmer bort honom! Men, naturligtvis älskar jag min bästa kompis och är lycklig över att få träffa honom också. Men, vi har blivit lite som brorsor nu! Vi gör allt tillsammans under dagarna....äter, sover, busar, leker och sist men inte minst gosar! 

 

Ja....det finns inget att klaga på i mitt hundliv....jag har det nog så bra som en fyrbenting kan ha, faktiskt! Och när sen matte kommer och hämtar mig är det också hur roligt som helst! Då blir jag så lycklig.....jag kan skälla i all evighet....ända tills matte ger mig sin vante. Mattes vante är min belöning....hon började att ge mig den när jag som liten valp hämtades på hunddagiset. För jag slutade aldrig skälla.....inte förrän jag fick den. Till slut var matte tvungen att ha en egen vante till mig...min belöningsvante....eftersom hennes vantar blev lite försörda och dessutom hade hon ju inga vantar under sommaren.

 

Ett hundliv när det är som bäst! Att få kärlek, att springa och leka fritt, att få mat serverad i en skål, att sova tillsammans med bästa vännen, att gå skogspromenader.....ja listan kan göras lång av vad som fyller mina härliga dagar! Min önskan är att alla fyrbenta skulle få ha ett så bra liv som jag och Ludde har! Tyvärr, vet jag att det inte är så.....det har Dina sagt....men som tur är....har även hon, äntligen, fått komma till en familj som ger henne allt det som vi vovvar behöver! 


Vov vov

Leo

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Melin - 14 januari 2014 19:59

  Jodå, matte menar tydligen allvar med att nu är det dags att få bort det lilla hullet som jag lagt på mig under vintermånaderna. För idag fick Ludde och jag gå en tråkpromenad med matte och lillhusse. Den där tråkiga som bara går rakt, rakt fram...

Av Leo Melin - 13 januari 2014 18:36

  Jo, jo.....julen kan också sätta sina spår hos en fyrbenting! Och det har det gjort på mig....säger matte. Hon säger att jag har blivit "trind". Vad nu det betyder.....   Egentligen är det så, att jag helt enkelt har lagt på mig lite i vikt....

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

  Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör m...

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

  Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har j...

Av Leo Melin - 4 januari 2014 11:10


   Igårdagens tidning fastnade mattes blick på en text om polishunden Brolle. Anledningen var egentligen att en av hennes stora idoler är sångaren Brolle..så hon tyckte det var lite roligt att hunden hade samma namn.    En historia som kan väck...

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards