Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Finns det orange tuggepinnar?

Av Leo Melin - 17 november 2013 17:18

 

Jag tror att matte spelar mig ett spratt....eller också hamstar hon mina tuggepinnar, alltså mina Denta Sticks, ifall det kommer sämre tider. Iallafall är det något som inte stämmer längre....jag har alltid fått en tuggepinne på morgonen och en halv på kvällen...efter mina måltider. 


Men, nu har matte börjat ersätta den jag får på kvällen med en orange tuggepinne....som smakar väldigt mycket MOROT! Just det....MOROT! Jag är nästan helt säker på att det är morot, för när jag var liten valp fick jag såna och jag älskade dem....men sen när jag blev äldre började jag inse att det fanns annat som var godare, så jag vägrade äta morötter. Och det har jag gjort ända tills för ett par veckor sen, då matte helt plötsligt gav mig en morot efter väldigt lång tid....och till min förvåning tyckte jag om den. Och matte blev så glad! "Leo, sa hon tycker du om morötter igen?" Hmmmmm....då var det ju försent att mörka....ja, jag tyckte om morötter igen. Med det att hon fick för sig att....då kan vi byta ut den halva tuggepinnen på kvällen mot en morot istället....det spar vi jättemycket pengar på! Och det är säkert nyttigare också...för rekommendationen är att det endast ska ges en tuggepinne per dag...det står det på paketet har Luddes matte skvallrat för matte. 


Så nu kära vänner...är det slut på sötebrödsdagarna....nu får jag som är en stor och reslig hund äta rotfrukter! Jag är inte helt nöjd med det faktiskt....tycker att jag som hund inte ska behöva äta sån kaninföda. För jag vet att Nina Kanin som vi hade förut....som tyvärr bor i kaninhimlen nu....älskade morötter. Och det kan jag ju förstå...just med tanke på att hon var en kanin.


Ja, det är mycket förändringar nu....både i stort och smått....och denna förändring tycker jag hör till den första kategorin....det är ett väldigt drastiskt påhitt av min matte. Förändringen är bra dels med tanke på att vi spar pengar säger matte, men också för att det är nyttigt för mig....för synen och pälsen och jag vet inte allt. Men faktiskt är det så att vi hundar är köttätare....ingen har väl hört talas om en vegetarisk hund, eller?


Men, när matte får sina idéer är det bara att låta henne hållas....jag har ju egentligen inte något val. Vi fyrbentingar är ju helt i händerna på våra tvåbentingar....vi kan ju inte påverka så där jättemycket i de val de gör. Även fast jag brukar slå på all min charm ibland för att försöka, så brukar det vara så att när matte har bestämt sig för något....så blir det så. 


Så jag får nog vänja mig vid att de tuggepinnar som jag får efter kvällens måltid är orange, att de är lite sötare, lite krispigare och lite nyttigare....och att de smakar väldigt mycket MOROT! 

 

Vov vov

Leo

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Melin - 14 januari 2014 19:59

  Jodå, matte menar tydligen allvar med att nu är det dags att få bort det lilla hullet som jag lagt på mig under vintermånaderna. För idag fick Ludde och jag gå en tråkpromenad med matte och lillhusse. Den där tråkiga som bara går rakt, rakt fram...

Av Leo Melin - 13 januari 2014 18:36

  Jo, jo.....julen kan också sätta sina spår hos en fyrbenting! Och det har det gjort på mig....säger matte. Hon säger att jag har blivit "trind". Vad nu det betyder.....   Egentligen är det så, att jag helt enkelt har lagt på mig lite i vikt....

Av Leo Melin - 9 januari 2014 20:21

  Eftersom det ändå är vinter tycker jag att det kan komma lite snö, för allt blir så mycket roligare när man kan leka och springa i det mjuka vita. Jag har haft så mycket roligt med mina kompisar i snön...och det bästa av allt är ju att det gör m...

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

  Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har j...

Av Leo Melin - 4 januari 2014 11:10


   Igårdagens tidning fastnade mattes blick på en text om polishunden Brolle. Anledningen var egentligen att en av hennes stora idoler är sångaren Brolle..så hon tyckte det var lite roligt att hunden hade samma namn.    En historia som kan väck...

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards