Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Leo Melin - 7 januari 2014 21:46

 

Matte är ingen vintermänniska, men just nu är hennes högsta önskan att det kommer lite kyla och med den lite snö....för hon har ledsnat på att jag droppar av lervatten efter att vi varit ute på våra promenader. Och sanningen att säga....så har jag också ledsnat...men mer av den anledningen att jag duschas så ofta. 


Mattes tänker tillbaks på förra vintern, när snön låg som puder över alla åkrar och vi kunde bara ruska av oss innan vi gick in...jag behövde inte duschas i tid och otid. Och jag trivs nog bättre måste jag erkänna när det är alldeles vitt omkring....det är så skönt att rulla sig i allt det vita och göra hundänglar. 


Matte brukar ju komma på lite konstiga idéer lite då och då...och även i detta fall har hon kommit på en idé, men jag tror inte att den är genomförbar. Under en av våra promenader tillsammans med Ludde och hans matte började våra mattar spinna på en produktidé. Produkten i fråga var någon form av impregneringsspray, som vi hundar skulle sprayas med....som skulle hålla vätan och smutsen borta. Precis lika som när de tvåbenta sprayar sina skodon. Matte tyckte att det var en alldeles lysande idé....att bara behöva spraya oss fyrbenta lite grann innan vi går ut....och slippa allt det här med att duscha, torka oss. 


Ludde och jag slog som vanligt dövörat till när vi hörde talas om denna idé. Vi ids faktiskt inte ens lyssna på eländet.....när våra mattar spinner loss med sina konstiga projekt. De tycker att det är så roligt, de skrattar och pratar i munnen på varandra...och är bortom all vett och sans. Som sagt det är ingen idé att ens ta något av vad de säger på allvar....så vi blir inte det minsta oroliga. 


Snön längtar vi faktiskt efter, Ludde och jag, allra helst Ludde...för han älskar ju snö. Och jag måste hålla med om att visst var det roligare förra vintern för oss...med all snö som fanns i skogen. Det blev väldigt spännande att vara där....vissa dagar var det så mycket snö att vi inte klarade av att ta oss fram. 

 

Jag har hört att det troligen ska bli lite kallare i helgen, så hoppet står till att det även blir nederbörd då, för om jag har förstått allt rätt...så är det så att om det är kallt och det kommer "regn"....då blir det "snö"! 


Vov Vov

Leo

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Rondellhunden Leo, det är jag. Som bloggar om min vardag som hund.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards